Klachtenregeling

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Wij doen er van onze kant alles aan om de zorg zo prettig en veilig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent en een klacht hebt. Hieronder kun je lezen wat je kunt doen.

1. Bespreek je klacht met je verloskundige

Neem contact met ons op. We begrijpen dat dat misschien best spannend is, maar we nemen graag de tijd om rustig met je te praten

Neem contact op

2. Neem contact op met de klachtenfunctionaris

Komen we er samen niet uit? Wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. De klachtenfunctionaris kan ook helpen bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

Kijk voor meer informatie op: www.klachtverloskunde.nl.